Sözleşmeli erbaş ve er teminine 11 Temmuz 2011 tarihinde başlanmıştır. Dört dönem temin faaliyeti sonucunda 15.000 fiili kadroya karşılık ancak 1207 sözleşmeli erbaş ve er temin edilebilmiştir. 29 yaşına kadar yaklaşık yedi yıl aralıksız İç Güvenlik Bölgesinde görev yapacakları dikkate alındığında, sözleşmeli erbaş ve erler, bölgenin ağır şartları ve görevin zorlukları nedeniyle sistemden ayrılmaya başlamışlardır.
Sözleşmeli erbaş ve er fiili kadrosu 2013 yılı için 24.000, 2014 yılı için ise 33.000 olarak öngörülmüştür. Ancak son dönem temin faaliyetinde sınava katılan personel sayısı 3.038 iken, temin faaliyetinde bu sayı 579’a kadar düşmüştür. Türk Silahlı Kuvvetlerin güncel bir kısım ihtiyaçlarının karşılanması için hazırlanan ve TBMM’de görüşülmekte olan Tasarı ile;
1. Sözleşmeli erbaş ve erlerin terörle mücadele dışındaki diğer kritik birlik ve görevlere de atanabilmelerine imkân tanınması,
2. En az yedi hizmet yılını tamamlayan sözleşmeli erbaş ve erlerin, belli şartlar altında kamu kurum ve kuruluşlarındaki uygun kadrolara yerleştirilmesi,
3. Terörle mücadele görevi sırasında veya bu görevlerinden dolayı kaçırılan ya da kaybolan sözleşmeli subay, astsubay, erbaş ve erler ile uzman erbaşların sözleşmelerinin talep şartı aranmaksızın uzatılması,
4. Terörle mücadele görevi sırasında veya bu görevlerinden dolayı kaçırılan personele yapılacak maaş ödemeleri ile terfi ve özlük işlemlerine ilişkin usul ve esasların belirlenmesi,
5. Askerlik yükümlülüğünü yerine getirmekte olan yükümlülere, ölüm veya sakatlanması sonucunu doğuran olaylardan dolayı sosyal güvenlik kurumunca maaş bağlanmaması veya nakdi tazminat ödenmemesi şartıyla tazminat ödenmesine imkân tanınması,
6. Erbaş ve erlere yılda otuz günden fazla verilecek izinler ile acemi eğitimi esnasında acil durumlarda verilecek izinlerin, tugay komutanlıkları yerine alay veya eşidi birlik komutanlığı veya kurum amirliği tarafından verilmesi,
7. Firar, izin veya hava değişimi tecavüzünde olan yükümlülere ait suç dosyalarının, 5271 sayılı Ceza Muhakemesi Kanunu paralelinde derhal tanzim edilerek adli makamlara iletilmesi ve bu makamlar tarafından verilecek kararlar üzerine yurt genelinde aranmaları,
8. Askeri okullarda, subaylar yanında başta astsubaylar olmak üzere diğer askeri personelin de uygun görülecek öğretmen kadrolarında görevlendirilebilmesi,
9. 5442 sayılı İl İdaresi Kanununun 11 inci maddesinin (D) fıkrası kapsamında, birden fazla ili içine alan olaylarda aynı veya farklı askeri birlik komutanlarından kuvvet tahsis edilmesi durumunda iller veya kuvvetler arasında işbirliği, emir komuta ilişkileri ve gerekli görülen diğer hususların Bakanlar Kurulu tarafından belirlenecek esaslara göre yürütülmesi ve görevlendirilecek askeri birlik ve personelin bu kapsamdaki faaliyetlerinin, askerlik hizmet ve görevlerinden sayılması,
10. Silahlı Kuvvetlerin vazifesinin; yurtdışından gelecek tehdit ve tehlikelere karşı Türk vatanını savunmak, caydırıcılık sağlayacak şekilde askeri gücün muhafazasını ve güçlendirilmesini sağlamak, Türkiye Büyük Millet Meclisi kararıyla yurtdışında verilen görevleri yapmak ve uluslararası barışın sağlanmasına yardımcı olmak şeklinde yeniden düzenlenmesi,
11. Silâh altına alınan yükümlülere, askerlik hizmetine girdikleri tarih olarak kabul edilen sevk tarihi ile takip eden aybaşı arasında da harçlık ödenebilmesi,
12. Türk Silahlı Kuvvetlerine ait ve sivil hava ulaşımına açık havaalanları ile yalnızca askeri kullanımda olan havaalanlarına ilişkin inşaat sınırlamaları planlarının ne şekilde yapılacağı ve takip edileceğine ilişkin usulün düzenlenmesi,
13. Gülhane Askeri Tıp Akademisi Komutanlığının idari yapılanmasının yeniden düzenlenmesi,
14. Türk Silahlı Kuvvetlerinin yurtiçi ve yurtdışından temin ettiği savunmaya yönelik askeri malzemeler ile erbaş ve erlerin taşınması faaliyetlerinin, 4734 sayılı Kamu İhale Kanununa tabi olmaksızın hizmet alımı suretiyle Türk Hava Yollarından karşılanması,
15. Milli savunma faaliyetlerinin yürütüldüğü askeri iş yerlerinin, alt işveren kurumunun getireceği olumlu katkılardan yararlandırılması,
öngörülmektedir.