SGK İşveren Rehberi

Muhtasar ve prim hizmet beyannamesine ilişkin ücret ve özlük haklarının gizliliği ile ilgili düzenleme yapıldı

ÖZET: İnsan kaynakları yönetiminin muhtasar prim hizmet beyannamesine ilişkin en önemli çekincesi kurum içi ücret ve özlük hakları gibi bilgilerin gizliliğinin sağlanmasına yönelik endişelerden oluşmaktadır. Nihayet bu konuda düzenleme yapıldı… 

Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi, vergi kanunlarına göre verilmesi gereken muhtasar beyanname ile 3 5510 sayılı  Kanun uyarınca verilmesi gereken aylık prim ve hizmet belgesinin birleştirilerek, kesilen vergilerin matrahlarıyla birlikte sigortalının sigorta primleri ve kazançları toplamı ile prim ödeme gün sayılarının bildirilmesine mahsustur.

Muhtasar beyanname ile aylık prim ve hizmet belgesinin birleştirilerek verilmesi hususunda zorunluluk getirmeye veya kaldırmaya, kapsama girecekleri gruplar, sektörler, gayrisafi iş hasılatları, istihdam edilen işçi sayıları, gelir unsurları, il ve ilçe sınırları itibarıyla ayrı ayrı veya birlikte tespit etmeye, muhtasar ve prim hizmet beyannamesinin şekil, içerik ve ekleri ile ilgili olduğu dönemi ve uygulamaya ilişkin usul ve esasları belirlemeye Maliye Bakanlığı ile Çalışma  Bakanlığı müştereken yetkili bulunmaktadır.

Gelir Vergisi Kanununun 98/A maddesi ile 5510 sayılı  Kanununun 86. maddesinin 13.  fıkrasına dayanılarak hazırlanan ve 18/2/2017 tarih ve 29983 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan 1 Sıra No.lu Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi Genel Tebliği ile; vergi kanunlarına göre vergi dairesine verilmesi gereken “Muhtasar Beyanname” ile 5510 sayılı Kanunun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (a) bendi kapsamında sigortalı sayılan kişileri bildirmekle yükümlü olanlar tarafından Sosyal Güvenlik Kurumuna verilmesi gereken “Aylık Prim ve Hizmet Belgesi”nin birleştirilerek alınması uygun görülmüş olup, 213 sayılı Vergi Usul Kanununun mükerrer 257 nci maddesi ile 5510 sayılı Kanunun 100 üncü maddesinin verdiği yetkilere dayanılarak, kesilen vergilerin matrahlarıyla birlikte, sigortalının sigorta primleri ve kazançları toplamı, meslek adları ve kodları ile prim ödeme gün sayılarının “Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi” ile elektronik ortamda beyan edilmesi zorunluluğu getirilmiştir.

Söz konusu Tebliğde; 340 Sıra No.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği ve Hazine ve Maliye Bakanlığınca yapılan diğer düzenlemelere göre beyannamelerini elektronik ortamda kendileri gönderme şartlarını taşıyan mükelleflerin/işverenlerin Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamelerini de elektronik ortamda kendilerinin gönderebileceklerine ilişkin açıklamalara yer verilmiştir. Ayrıca, bu mükelleflerin Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesini elektronik ortamda gönderebilmek için 340 Sıra No.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği ekindeki “Elektronik Beyanname Gönderme Talep Formu”nu doldurarak yetkili vergi dairesine müracaat etmeleri halinde mezkûr Genel Tebliğde belirtilen usul ve esaslara göre yetkili vergi dairesince kullanıcı kodu, parola ve şifre verileceği, elektronik ortamda beyanname göndermek üzere kullanıcı kodu, parola ve şifresi bulunan mükelleflerin ise mevcut kullanıcı kodu, parola ve şifrelerini kullanarak Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesini gönderebilecekleri belirtilmiştir.

Buna göre, beyannamelerini elektronik ortamda kendileri gönderme şartlarını taşıyan mükellefler/işverenler elektronik ortamda beyanname göndermek için vergi dairesinden aldıkları kullanıcı kodu, parola ve şifre ile diğer beyannamelerin yanı sıra Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesini de gönderebilmektedirler.

İ.K VE MUHASEBE ÇALIŞANLARI İÇİN VAZGEÇİLMEZ HALE GELEN  BAŞUCU ESERLERİMİZİN 2019 BASKISI ÇIKTI

Gelir İdaresi Başkanlığına intikal eden olaylardan, kurum içi ücret ve özlük hakları gibi bilgilerin gizliliğinin sağlanmasına yönelik olarak tereddütler yaşandığının anlaşılması nedeniyle aşağıdaki açıklamaların yapılmasına gerek duyulmuştur

Beyannamelerini elektronik ortamda kendileri gönderme şartlarını taşıyan mükelleflerin/işverenlerin sadece Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesini elektronik ortamda gönderebilmeleri için düzenlenen ve bu Sirküler ekinde yer alan  “Münhasıran Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesinin Elektronik Ortamda Gönderilmesine İlişkin Talep Formu”nu (Ek-1) doldurarak bağlı oldukları vergi dairesine müracaat etmeleri halinde Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamelerini elektronik ortamda gönderebilmeleri için kendilerine ayrı bir kullanıcı kodu, parola ve şifre verilecektir.

Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamelerini elektronik ortamda gönderebilmeleri için ayrı bir kullanıcı kodu, parola ve şifre alan mükellefler/işverenler, Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesini yeni aldıkları bu şifre ile gönderecek ve gönderdikleri beyannameleri bu şifre ile görüntüleyebileceklerdir. Elektronik ortamda beyanname göndermek üzere alınan mevcut kullanıcı kodu, parola ve şifreler ile Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi elektronik ortamda gönderilemeyecek ve görüntülenemeyecektir.

Diğer taraftan, Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesini elektronik ortamda gönderebilmek için ilave olarak ayrı bir kullanıcı kodu, parola ve şifre alan mükelleflerin/işverenlerin, daha önce elektronik ortamda beyanname göndermek üzere aldıkları mevcut kullanıcı kodu, parola ve şifreleri ile Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi dışında kalan beyannamelerini eskiden olduğu gibi elektronik ortamda gönderebileceği ve görüntüleyebileceği tabiidir.

Paylaşabilirsiniz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir