Genel Sağlık Sigortası İş Sağlığı ve Güvenliği

En son değişikliklerle meslek hastalığının bildirim işlemleri

5510 sayılı Kanunun 14. maddesinde yer verilen meslek hastalığının tanımı, bildirilmesi ve soruşturulması hususları ile ilgili olarak gelen talimat taleplerinden meslek hastalıkları hastaneleri tarafından düzenlenen istirahat raporları veya meslek hastalığı tespitlerinin akabinde kısa vadeli sigortalar servislerince işverenlerden iş kazası meslek hastalığı bildirim formu ile bildirim talebinde bulunulduğu ve bu durumunda uygulamada sorunlara yol açmaktadır.

Meslek hastalığı tespiti ve işverenler tarafından yapılacak bildirimlere yönelik SGK’nın  uygulamaları aşağıda açıklandığı şekilde yapılacaktır.

Sigortalının başvurduğu sağlık tesisi tarafından, rahatsızlığın mesleki şüpheye dayandırılması ve istirahat raporunun bu yönde düzenlenmesi neticesinde sosyal güvenlik il müdürlükleri/sosyal güvenlik merkezlerine gönderildikten sonra, meslek hastalığının tespiti için üniteler  tarafından SGK Sağlık Kuruluna intikal ettirilmektedir.

Kurum Sağlık Kurulu tarafından vakanın meslek hastalığı olduğunun tespit edilmesi halinde, ünitelerimizce işverene içerisinde bildirimin yapılması gerekecektir.

TÜM EMEKLİLİK İŞLEMLERİNDE ALTERNATİFSİZ  UYGULAMALI TEK ESERİMİZ

 

 

Paylaşabilirsiniz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir