Bakkal,manav, berber, kitapçı, kuaför gibi işyeri sahibi olmasından dolayı işveren veya işveren vekilleri kendi işyerlerinde İş Sağlığı ve Güvenliği Hizmetlerini kendileri yürütebileceklerdir. Bunun için eğitim almaları gerekmektedir. Eğitim Anadolu Üniversitesi ile Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı arasında yapılan protokal gereği Anadolu Üniversitesi tarafından yapılacaktır. Bu eğitimden faydalanmak isteyenlerin en çok sorduğu sorularına cevaplar aşağıdadır.
- Anadolu Üniversitesi İşveren ve İşveren Vekili İçin İş Sağlığı ve Güvenliği Hizmetleri e-Sertifika Programına kaydolabilmek için başvuru koşulu nedir?
- Bu program için herhangi bir mezuniyet şartı aranmamaktadır. Bu alana merak duyan 18 yaşından büyük herkes programımıza katılarak eğitim alabilir.
- İşveren ve İşveren Vekili İçin İş Sağlığı ve Güvenliği Hizmetleri e-Sertifika Programının amacı nedir?
(Programın amacı)
- Anadolu Üniversitesince yürütülen bu sertifika programıyla, ondan az çalışanı bulunan ve az tehlikeli sınıfta yer alan işyerlerindeki işveren veya işveren vekillerine iş sağlığı ve güvenliği hizmetlerinin sunumuna ilişkin eğitim verilmesi ve bu eğitimin sertifikalandırılması amaçlanmaktadır. Böylece Yönetmelikteki amaç gerçekleşecek ve söz konusu işveren veya işveren vekilleri kendi işyerlerinde bu hizmetleri kendileri yürütebileceklerdir.
- Muhasebe bürom var. Bu programa katılabilir miyim?
(Programın hedef kitlesi)
- Sertifika programının temel hedef kitlesi halihazırda ondan az çalışanı bulunan ve az tehlikeli sınıfta yer alan işyerlerindeki işveren veya işveren vekilleridir. Ancak gelecekte bu konumda olabilecek kişiler de programa katılarak sertifika alabilecek ve daha sonra belirtilen kapsamdaki işyerlerinde işveren veya işveren vekili olma durumlarında işe giriş ve periyodik muayeneler hariç iş sağlığı ve güvenliği hizmetlerini kendileri yürütebileceklerdir.
- Ayrıca bu alana merak duyan 18 yaşından büyük herkes programımıza katılarak eğitim alabilir.
- Bu program yılda bir defa mı açılacak?
- İşveren ve İşveren Vekili İçin İş Sağlığı ve Güvenliği Hizmetleri e-Sertifika Programı her yıl Bahar-Yaz-Güz olmak üzere yılda üç defa açılacaktır. Her dönem 12 haftalık öğretim süresini kapsamaktadır. İlerleyen dönemlerin kayıt, sınav gibi tarihlerini içeren akademik takvimleri esertifika.anadolu.edu.tr web sitemizde yayınlanacaktır. Buradan takip edebilirsiniz.
- Başvuru işlemini nereden ve nasıl yapacağım?
- Başvurular esertifika.anadolu.edu.tr internet sayfamızın Başvuru linkinden 28.12.2015 – 15.01.2016 tarihleri arasında yapılacaktır.
- Öncelikle başvuru formunu doldurmalısınız.
- Bunun için:
Sınav Başvuru Sistemi’ne giriş yapmak için http://sinav.anadolu.edu.tr/sb2/ adresine giriş yapılmalıdır. Daha önce bir sınava başvurulmadıysa ekranın sol alt tarafından yer alan Üye Ol butonuna tıklanıp gerekli bilgiler doldurulmalıdır. Başvuru kaydedildiğinde sisteme giriş için gerekli olan şifre ekranda görüntülenir. Bu esnada şifre mutlaka not alınmalıdır. Bu şifre ve TC Kimlik numarası ile başvuru sayfasına giriş yapılabilir. Aktif Sınav listesi bölümünden başvurmak istenilen sınav seçilir ve ‘Sınav Seç’ butonu tıklanılarak ‘Genel Açıklamalar’ın yer aldığı sayfa açılır. Burada sırasıyla Kimlik Bilgileri İşlemleri; İletişim Bilgileri İşlemleri ve son olarak Bireysel Başvuru İşlemleri doldurularak ‘Bilgilerimin Doğruluğunu Onaylıyorum’ düğmesine basılır. ‘Aday Bilgilerim’ kısmından ‘Başvuru formu’ indirilir.
- Daha sonra ödeme aşamasına geçilir.
Adaylar başvuru formunu ibraz ederek, Vakıflar Bankası’nın herhangi bir şubesine elden ödeyebilecekleri gibi kredi kartı ile banka şubesine gitmeye gerek kalmadan internet üzerinden de ödeyebilirler.
Başvuru işlemlerini tamamlayan öğrenciler 25.01.2016 tarihinden itibaren kayıt işlemlerinin tamamlandığına dair e-posta ile bilgilendirilecektir
- Başvuru adımları nelerdir?
- 1) Başvuru formunun doldurulması
- 2) Katılım ücretinin ödenmesi
- Adaylar internetten kayıt başvurusu esnasında “kayıt başvuru formu” nu dolduracaktır.
İşlem Adımları:
- Kimlik bilgilerin doldurulması,
- .Jpg formatında taranmış vesikalık fotoğrafın belgeye eklenmesi,
- İletişim bilgilerinin doldurulması,
- Bireysel başvuru alanında bölüm seçilmesi
- ve son olarak bilgilerinin doğruluğunun onaylanması
- Adaylar başvuru formunu ibraz ederek, Vakıflar Bankası’nın herhangi bir şubesine elden ödeyebilecekleri gibi kredi kartı ile banka şubesine gitmeye gerek kalmadan internet üzerinden de ödeyebilirler.
- Başvuru işlemlerini tamamlayan öğrenciler 25.01.2016 tarihinden itibaren kayıt işlemlerinin tamamlandığına dair e-posta ile bilgilendirilecektir.
- Kredi kartı ile ödeme yapabilir miyim?
- e-Sertifika Programı katılım ücretinin ödenmesi sürecinde iki seçenek bulunmaktadır. Adaylar istediği iki seçenekten birini tercih ederek ödeme yapabilir.
- Seçenek: Banka Şubesine Elden Ödeme Yapmak
İnternetten kayıt başvurusu yapan katılımcılar katılım ücreti olan 250 TL‘yi Vakıflar Bankası’nın herhangi bir şubesine, kayıt başvuru formunu ibraz ederek belirtilen işlem koduna elden ödeyeceklerdir. Banka görevlisine Anadolu Üniversitesi e-Sertifika Programları denilmesi yeterli olacaktır. Görevli ücreti ‘ViT’ ekranından ‘Üniversite ödemeleri-Anadolu Üniversitesi-Sınav ödemeleri-2016 Bahar Dönemi e-Sertifika Programları’ adı altından tahsil edecektir.
Uyarı: Sertifika ücretinin bankaya yatırılması aşamasında, başvuru yapan adayların bilgileri bankada görüntülenmeyecek, sertifika ücreti belirtilen işlem koduna yatırılacaktır. Ödeme ekranında e-Sertifika Programları ile ilgili herhangi bir bilgi görüntülenmezse banka görevlisini Vakıflar Bankası Eskişehir Şubesi ile iletişime geçmesi konusunda yönlendirebilirsiniz. Lütfen karşılaştığınız problemleri e-Sertifika Programları Koordinatörlüğüne bildiriniz.
- Seçenek: Kredi Kartı İle Ödeme Yapmak
e-Sertifika Programlarına katılım ücretini kredi kartı ile ödemek isteyen adaylar başvuru işlemlerini tamamladıktan sonra Aday Bilgilerim sayfasında yer alan Kredi Kartı ile Ödeme Yap düğmesine tıklamalıdır.
e-Sertifika Programları Kredi Kartı İle Ödeme Sistemi’nde, başvuru yapan aday ve kredi kartı bilgileri bölümleri dikkatle doldurulmalıdır. Adaylar formda istenen bilgileri girdikten ve kontrol ettikten sonra Tamam düğmesine tıklayarak işlemi onaylayacaklardır.
- İşveren ve İşveren Vekili İçin İş Sağlığı ve Güvenliği Hizmetleri e-Sertifika Programı kayıt bedeli nedir?
- Programa kayıt ücreti 250 TL’dir.
- Başvuru ücreti neleri kapsıyor? Kitap, eğitim veya belge gönderimi için başka bir ücret ödeyecek miyim?
- Hayır.
Başvuru esnasında ödenen 250 TL kitap teminini, internet eğitim portalına erişim hizmetini ve tamamlama belgesinin düzenlenmesini kapsamaktadır. Herhangi başka bir ücret ödenmeyecektir.
- Taksit imkânı var mıdır?
- Hayır, taksitlendirme yapılamaz. Bankanızın sunduğu taksitlendirme seçenekleri için kredi kartınızın bağlı olduğu banka ile iletişim kurabilirsiniz.
- Sertifika ücreti kayıt tarihlerinden sonra da yatırılabilir mi?
- Hayır.
Başvuru sürecinin tamamlanabilmesi için katılım ücreti sadece başvuru tarihleri arasında yatırılması gerekmektedir. Kayıt başvuru süresinin bitiminden itibaren başvuru sayfası ve banka hesapları kapatılır.
- Başvuru işleminden sonra posta ile herhangi bir evrak gönderimi yapacak mıyım?
- Başvuru işleminden sonra herhangi bir evrak gönderimi yapılmamaktadır.
- Başvuru sonucumu nasıl öğrenebilirim? Başvurum ne aşamada?
– Başvuru işlemlerini tamamlayan katılımcılara başvuru dönemi bittikten sonra, 25.01.2016 tarihinden itibaren kayıt işlemlerinin tamamlandığına dair e-posta gönderilecektir.
- Başvuruda bir sorun varsa (eksik veya hatalı bilgi gibi) ne yapmalıyım? Yatırmış olduğum ücret yanar mı?
- Hayır, başvuru süresi içerisinde sorunun giderilmesi için esertifika@anadolu.edu.tr adresine e-posta göndererek durumunuzu bildirebilirsiniz.
- Başvuru sırasında sayfada hata oluştu, ne yapmam gerekiyor?
- Başvuru sisteminde sınav başvurunuzu engelleyen teknik bir sorun yaşamanız halinde sorununuzu TC Kimlik numaranızla birlikte esertifika@anadolu.edu.tr adresine bildirebilirsiniz.
- Başvuru işlemlerimi tamamladıktan sonra bilgilerimin hatalı olduğunu fark ettim. Ne yapmam gerekiyor?
- Sorunun giderilmesi için esertifika@anadolu.edu.tr adresine e-posta göndererek durumunuzu bildirebilirsiniz.
- Programa kayıt başvurusu yaptım. Başvuru süresi bittikten sonra programa katılmaktan vazgeçtim, ne yapmalıyım? Yatırmış olduğum ücret yanar mı?
- Kayıt başvuru süresi bittikten sonra herhangi bir nedenle programa katılmaktan vazgeçen adayların talepleri işleme alınmayacaktır. Bu durumda para iadesi yapılmaz.
- Programa kayıt başvurusu yaptım. Başvuru süresi bittikten sonra sınav merkezimi değiştirmek istiyorum, ne yapmalıyım?
- Adayların sınav merkezi değişiklik talepleri 12.2015 – 15.01.2016 tarihleri arasında yani başvuru süresince değerlendirmeye alınır. Başvuru süresi sona erdikten sonra herhangi bir nedenle sınav merkezi değişikliği yapılmayacaktır.
- Bu programın eğitim süresi nedir?
- Eğitim süresi toplam 12 haftadır.
- Bu programın kaç dersi ve kaç kitabı vardır?
- Sertifika programı kapsamında bir ders kitabı hazırlanmış olup ders kitabında işlenen konular şöyledir:
- İş sağlığı ve güvenliğine genel bakış ve güvenlik kültürü
- Ulusal iş sağlığı ve güvenliği sistemi
- İş sağlığı ve güvenliği yaklaşımı
- İş sağlığı ve güvenliği mevzuatı
- İşveren tarafından yürütülecek iş sağlığı ve güvenliği hizmetleri
- İş kazası ve meslek hastalığı kavramı ve getirdiği maliyetler
- İş kazası ve meslek hastalıklarının bildirimi ve hukuki sonuçları
- İş sağlığı ve güvenliğinde risk faktörleri (1) (2) (3)
- İş sağlığı güvenliğinde bireysel ve organizasyonel faktörler
- İş sağlığı ve güvenliğinde tutulması gereken kayıtlar
- Dersler ne zaman başlıyor?
- 2016 Bahar Dönemi 15.02.2016 tarihinden itibaren başlayacaktır.
- Derslere nasıl çalışabilirim?
– e-Sertifika programına kayıt yaptırdıktan sonra 12 haftalık bir ders çalışma süresi bulunmaktadır. Programın öğrenme ortamları;
uzaktan öğretim tekniklerine göre tasarlanmış Ders Kitabı,
e-Sertifika Programları Portalı üzerinden sunulan e-Öğrenme Hizmetlerinden oluşmaktadır.
e-Sertifika programlarına kayıt yaptıran katılımcılar bürolarımızdan temin edecekleri uzaktan öğretim yöntemine göre hazırlanmış ders kitabı ve internet ortamında sunulan hizmetlerden yararlanarak eğitim tamamlama sınavına hazırlanmaktadır.
- Derslere devam zorunluluğu var mı?
- Hayır, derslere devam zorunluluğu yoktur.
- Ders kitabımı nasıl alacağım?
- Kitabınızı yaşadığınız ilde bulunan AÖF bürosundan 15.02 2016 haftası teslim alabilirsiniz.
- Oturum açma parolasını nasıl edineceğim?
- İnternet başvurusu yaptıktan sonra parolanız ekranda görüntülenecektir. Bu parolayı not almanız gerekmektedir. Bundan sonraki Pdf formatındaki başvuru formunuzu tekrar görüntülemek, e-Sertifika Programları portalında oturum açmak ve e-öğrenme hizmetlerine erişmek, sınava giriş belgenizi ve sınav sonucunuzu görmek için size gönderilen parolayı kullanacaksınız.
- Parolamı unuttum, ne yapmalıyım?
- Parolanızı unuttuğunuzda veya kaybettiğinizde TC Kimlik numaranızla birlikte esertifika@anadolu.edu.tr adresine ‘Parolamı unuttum’ şeklinde e-posta göndermeniz gerekmektedir. Bu e-postaya en kısa sürede cevap verilmektedir.
- Portala girerek ders çalışmak zorunda mıyım? Sadece kitaplardan çalışmam yeterli olur mu?
- Bütün öğrenme ortamları birbirini tamamlar niteliktedir. Sadece ders kitabından çalışmak sınavda başarılı olmak için yeterli olmayacaktır.
- Sınav tarihi nedir?
- Sınav tarihi 07.05.2016’dır. Sınav saati ve yeri sınav giriş belgesinde yer alacaktır.
- Sınava nerede gireceğim?
- Sınav 7 Mayıs 2016 tarihinde belirli merkezlerde yapılacaktır. Başvuru sırasında adaylar sınav merkezini tercih edebilirler.
- Sınav giriş belgesini nereden ve nasıl alacağım?
- Sınav giriş belgeleri 02.05.2016 tarihinden itibaren www.esertifika.anadolu.edu.tr e-Sertifika Programları web sitesinde yayınlanacaktır. Buradan Aday Giriş İşlemleri sayfasına yönlendirilip TC Kimlik numaranız ve şifreniz ile giriş yaptıktan sonra ‘Başvurduğunuz Sınavlar’ düğmesine tıklayarak ‘Sınav Giriş Belgesi’nin çıktı alınabilir.
- Sınavlar nasıl yapılmaktadır?
- Katılımcılar kayıt başvurusu sırasında tercih etmiş oldukları ilde yer alan sınav merkezinde sınav giriş belgesinde belirtilen gün ve saatte e-Sertifika Programları sınavlarına katılabilirler. Sınav çoktan seçmeli test şeklinde yapılacaktır.
- Sınavda başarı ölçütü nedir?
- Katılımcıların başarılı olabilmesi için sınavdan 100 tam puan üzerinden 50 puan alması gerekmektedir. 50 ve üzeri puan alan katılımcılar “İş Sağlığı ve Güvenliği Hizmetlerinin Yürütümüne İlişkin İşveren veya İşveren Vekili Eğitimi Tamamlama Belgesi” almaya hak kazanacaktır.
- Sınav sonucumu nereden ve ne zaman öğreneceğim?
- Sınav sonuçları 23.05.2016 haftasından itibaren kişisel başvuru sayfanızda ‘Başvurduğunuz Sınavlar’ adı altında ‘Sınav Sonuç Belgesi’ olarak yayınlanır.
- Sınav sonuçları ayrıca Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığına bildirilecektir. İSG Hizmetlerini üstlenmek isteyen ve sınavı kazanan işveren veya işveren vekilleri İSG-KÂTİP sistemine internet üzerinden elektronik olarak kendi kayıtlarını yapmaları halinde iş sağlığı ve güvenliği hizmetlerini yürütebileceklerdir.
- İSG-KATİP sistemine nasıl kayıt yapılması gerektiği Bakanlık ana sayfasında (http://www.csgb.gov.tr/csgbPortal/csgb.portal) ve İş Sağlığı ve Güvenliği Genel Müdürlüğünün http://www.csgb.gov.tr/csgbPortal/isggm.portal) adresinde duyurulacaktır.
- Herhangi bir mazeret nedeniyle sınava giremezsem telafi sınavı yapılır mı?
- Her ne sebep ve mazeretle olursa olsun, sınavlara katılamayan katılımcılar için telafi sınavı açılmaz.
- Sınavda başarısız olursam ne olur?
- İzleyen sertifika dönemlerinde daha önceki dönemde başarısız olunan ders için kayıt yenileme işlemi yapılarak tekrar sınava girilebilmektedir.
- İşveren ve İşveren Vekili İçin İş Sağlığı ve Güvenliği Hizmetleri e-Sertifika Programı her yıl Bahar-Yaz-Güz olmak üzere yılda üç defa açılacaktır. Yeni dönemlerin akademik takvimi esertifika.anadolu.edu.tr adresinde ilan edilecektir.
- Eğitim tamamlama belgesini nasıl temin edeceğim?
- Eğitim tamamlama belgesini yaşadığınız ile bulunan AÖF bürosundan 06.06 2016 haftasında Nüfus cüzdanınızı gösterilerek teslim alabilirsiniz.
- Eğitim tamamlama belgesini aldıktan sonra ne yapacağım?
- Sınav sonuçları Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığına bildirilecektir. İSG Hizmetlerini üstlenmek isteyen ve sınavı kazanan işveren veya işveren vekilleri İSG-KÂTİP sistemine internet üzerinden elektronik olarak kendi kayıtlarını yapmaları halinde iş sağlığı ve güvenliği hizmetlerini yürütebileceklerdir.
- İSG-KÂTİP sistemine nasıl kayıt yapılması gerektiği Bakanlık ana sayfasında (http://www.csgb.gov.tr/csgbPortal/csgb.portal) ve İş Sağlığı ve Güvenliği Genel Müdürlüğünün http://www.csgb.gov.tr/csgbPortal/isggm.portal) adresinde duyurulacaktır.
Teşekkürler elinze sağlık benim için faydalı oldu . Ancak işyeri vekili kimdir, kimler işyeri vekili olabilir ? Mesala ben işyeri sahibi oğlum sigortalı çalışan gözüküyor. Oğlum işyeri vekili olabilirmi yani o girse alsa olurmu?…
OĞLUNU İŞVEREN VEKİLİ YAPARSAN (18 YAŞINDAN BÜYÜKSE) OLUR
İlginize teşekkür ederim, ancak oğlumu işveren vekili olarak nasıl atarım sorusunun cevabını bulamadım. Mümkünse hangi yolu izlemem gerektiğini de yazabilirseniz çok sevinirim. Kalın sağlıcakla…
Merhaba İsa Bey,
Güzel bir paylaşım olmuş emeğinize sağlık. Fakat “berber ve kuaförleri” de bu kapsama dahil edilmiş ve eğitimi almaları durumunda İş Güvenliği hizmetlerini kendileri yapabilir diye yazılmış. Öğrenmek istediğim;
1- Berber ve kuaförler tehlikeli sınıfı kapsamında (96.02.02 ve 96.02.01) değil mi?
2- Tehlikeli sınıfında olan bu iş verenler İG hizmetini eğitim almaları durumunda kendileri nasıl verecek? Kendi İG hizmetini verebilmesi için “az tehlikeli” sınıfta olması gerekiyor.
Başlıkta mı yanlışlık var yoksa ben mi güncel mevzuata bakmıyorum. Konu hakkında yardımcı olursanız çok memnun olurum.
EVET, sadece 10’dan az işçisi olan az tehlikeli sınıftaki işverenler kapsamda. 10 az işçiniz varsa tehlikeli yada çok tehlikeli sınıfta iseniz siz de zaten destekten faydalanıyorsunuz.
Cevabınız için teşekkür ederim fakat ben tekrar kanuna ve yönetmeliğe baktım “10’dan az çalışanı ve az tehlikeli sınıf” yazılı. Özellikle yanlış mı yorumluyorum diye tekrar tekrar okudum fakat her iki şartı da sağlaması gerektiğini anlıyorum. Siz tehlikeli yada çok tehlikeli sınıfta yer alsanız da destekten yararlanabileceğini söylüyorsunuz. Sizin burada bahsetmiş olduğunuz destek “6331 sayılı İSG kanunun 7. maddesi İş sağlığı ve güvenliği hizmetlerinin desteklenmesi” olduğunu düşünüyorum. Doğru anlamış olmam durumunda başlık “Bakkal, berber, kitapçı, kuaför gibi işyeri sahiplerinin İş Güvenliği hizmetlerini kendileri vermesi için yol haritası” mevzuatla uyuşmuyor.
Çünkü bu durumda olan berber dükkanımız var ve berberler tehlikeli sınıfta yer alıyor. Kendi İSG hizmetimizi verebilecekmiyiz yoksa sadece destek mi alabileceğiz. Konuyu netleşirse çok memnun olacağım.