SGK, Kurumsal Hekim Şifresiyle devam eden E-reçete işlemlerinde 01 Ocak 2016 tarihinden itibaren “Güvenli Elektronik İmza” uygulamasına zorunlu olarak geçileceği ve herhangi bir ertelemenin söz konusu olmayacağı, ancak hekimin güvenli elektronik imzasını henüz temin edememiş olması ya da zaman içerisinde yenileme/zayi/arıza vb. durumlar göz önünde bulundurularak hekimlere sınırlı süreyle SGK Kurumsal Hekim Şifresiyle işlem yapabilme imkanı sağlanacağı duyurulmuştur. Ancak 01 Ocak 2016 tarihi resmi tatil olması sebebiyle uygulama 5 Ocak 2016 Salı günü başlatılacaktır.
E-reçete işlemlerinde aksamaya sebebiyet vermemek adına, uygulamanın başlayacağı tarihte gerekli teknik imkana sahip olmayacak hekimler için; Medula Hastane Uygulamasının “Tanımlamalar” menüsü altındaki “Doktor Kayıt” kısmından doktor kaydı sorgulanıp, doktor detay ekranındaki “Elektronik İmza Geçici Kapama” linkinden gerekli bilgileri girilerek doktorun sınırlı süreyle SGK Kurumsal Hekim Şifresiyle işlem yapmaya devam etmesi sağlanacaktır.
İlk yetki 22.Aralık.2015 tarihinden itibaren 2. ve 3. basamak sağlık hizmet sunucularında (özel, kamu, üniversite dahil) “Sağlık Tesis Yöneticisi“ yetkisine sahip kullanıcı tarafından, Aile Hekimliklerinde ise İl Halk Sağlığı Müdürlüklerince verilebilecek olup, daha sonraki talepler Kurumumuz Sağlık Sosyal Güvenlik Merkezlerince karşılanacaktır. Yetki süresi maksimum 3 ay olarak tanımlanacak ve süre bitiminde (yeniden yetki alınmaması durumunda) hekim sadece elektronik imza ile işlem yapabilecektir.
SGK Kurumsal Hekim Şifresiyle işlem yapabilme yetkisi alan hekimin güvenli elektronik imzası ile işleme başlaması durumunda, almış olduğu Kurumsal Hekim Şifresiyle işlem yapabilme yetkisi (yeniden bir başvuruya ihtiyaç olmaksızın) iptal edilecektir. Bu aşamadan sonra hekim sadece elektronik imzalı metodlar üzerinden işlem yapmaya devam edebilecektir. WWW.isakarakas.com